Ghosts, scones & tourists - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Nadine Oosterveer - WaarBenJij.nu Ghosts, scones & tourists - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Nadine Oosterveer - WaarBenJij.nu

Ghosts, scones & tourists

Blijf op de hoogte en volg Nadine

28 Oktober 2014 | Verenigd Koninkrijk, Canterbury

Hoi allemaal!

Het is ondertussen al weer een tijdje geleden dat ik iets van me heb laten horen. In de twee weken na mijn laatste verslag is er ook niet heel veel boeiends gebeurd eigenlijk – ik heb die weken vooral studerend doorgebracht, maar daarvoor ben ik tenslotte ook hier! Ik had twee presentaties, één voor m’n vak over het Romeinse Rijk (ging mwa, maar een resultaat heb ik – nog steeds – niet gekregen) en één voor m’n Vampire-vak, die heel goed ging (ik had er een 7,8 voor, yay ^^ ) Bij beide vakken was ik de eerste die moest presenteren dus dat was best spannend, aangezien ik niet zo’n goed idee had van wat docenten hier precies van een presentatie verwachten.
Na al dat harde werken van de weken ervoor kon ik afgelopen week lekker ontspannen, en gelukkig maar want woensdag kwamen m’n ouders naar Canterbury!
Woensdag rond kwart voor vier stond ik op het busstation in Canterbury om mijn ouders op te halen. Na ruim een maand was het toch wel heel fijn om ze weer te zien en te knuffelen! Nadat ze hun spullen bij het hotel hadden gebracht besloten we ’s avonds in het centrum uit eten te gaan. Voor mij was het ook de eerste keer uit eten in de stad en we belandden uiteindelijk bij een pub waar ik best nog wel een keer wil eten (het toetje was echt hemels, nomnomnom)!
Donderdag was ik zoals altijd de hele dag vrij en rond half 12 hadden we afgesproken bij de Westgate, voor een dagje de stad verkennen. Ook al ben ik hier al een maand, veel van de echt toeristische dingen had ik nog niet gedaan, dus dat kon ik deze dagen mooi inhalen! Na een kijkje te hebben genomen bij het Museum of Freemasonry (doet mij meteen denken aan National Treasure…) liepen we (langs de junkies) door de Westgate Gardens richting het kasteel – of liever gezegd, wat er van over is. Ondanks dat het een beetje ‘ouwe zooi’ is was het wel leuk om het een keer wat beter te bekijken dan vanuit de bus. Na het cultureel verantwoorde gedeelte liepen we naar de ASDA, een megagrote supermarkt (en zusje van de Amerikaanse Wal-Mart) om boodschappen te doen voor het avondeten. ’s Avonds gingen we namelijk bij mij eten met z’n drieën! Echt grappig om in m’n eigen huisje voor m’n ouders te koken – in die twee jaar dat ik nu in Utrecht woon is dat nog nooit gebeurd haha!
Vrijdagochtend had ik eerst m’n college van Aesthetics, maar om 12 uur was ik weer bij m’n ouders in het hotel om m’n tas af te gooien – ze hadden toevallig een kamer met een extra bed gekregen, dus bleef ik vrijdag een nachtje bij ze logeren! Omdat het een beetje een regenachtige dag was, hebben we vooral ‘binnendingen’ gedaan in de stad. Eerst bezochten we de Canterbury Tales, wat toch wel de meest toeristische attractie van heel Canterbury moet zijn. Je loopt door een soort set met een audiogids die je de bekendste verhalen van de Canterbury Tales vertelt (voor de kenners, the Knight’s tale, the Miller’s tale, the Wife of Bath’s tale, the Nun’s Priest’s tale en … nog één). Daarna heb ik met m’n moeder bij Tiny Tim’s genoten van de megagrote scones met jam en clotted cream – ook dat is echt Engels, en moest dus gebeuren, vervelend! Nog een ander belangrijk punt van de to-do-list was natuurlijk de kathedraal. Zoals jullie op de foto’s al hebben kunnen zien, ben ik wel al eerder op het terrein geweest. Met mijn ouders zijn we ook echt in de kathedraal zelf geweest en man, wat een bouwwerk is dat. Van de buitenkant ziet het er groot uit, maar van de binnenkant lijkt het nog tien keer zo groot. Het terrein erachter lijkt af en toe net op een set van Harry Potter en in de kerk zelf zijn er zoveel glas-in-loodramen, beelden en versieringen, echt heel gaaf om te zien! Als student van de University of Kent mag je gratis naar binnen, dus ik denk dat ik hier nog wel eens naar toe wil, of misschien voor kerst een keer naar een mis (lijkt me best indrukwekkend in zo’n enorme kerk!) – m’n opa’s en oma’s kunnen trots zijn ;)
Eigenlijk wilden we ’s avonds weer uit eten in de stad, maar toen we uit de kathedraal kwamen was het pas 5 uur en het was niet echt lekker weer. We besloten om maar terug te gaan naar het hotel en daar wat te eten. Na het erg lekkere eten was het heel erg relaxt dat ik niet meer naar huis hoefde te fietsen, maar gewoon met m’n ouders naar boven kon lopen!
Zaterdag was alweer de laatste echte dag samen. Na het ontbijt liepen we met z’n drieën naar de campus – donderdag waren m’n ouders wel bij mij geweest, maar van de campus hadden ze nog niet veel gezien. Echt leuk om te laten zien waar ik nu mijn colleges heb, waar ik sport, waar ik m’n boodschappen doe – gewoon m’n dagelijkse dingen, maar nu hebben ze er tenminste een beeld bij als ik ergens over vertel! Daarna gingen m’n ouders weer terug naar hun hotel en bleef ik thuis om nog even wat te lezen. Rond zes uur nam ik de bus richting de stad en na een snelle snack bij de Mac (ja dat rijmt en ja dat is expres, want zo ben ik) was het tijd voor de laatste ‘activiteit’; de Ghost Tour! Om 8 uur verzamelden we met een grote groep mensen bij een café, waar we opgewacht werden door onze gigantisch dikke tourguide waarvan ik de naam vergeten ben, maar die ongetwijfeld John ofzo heet. Terwijl we door de stad liepen vertelde hij allerlei interessante verhalen over gebouwen waarin mensen gestorven waren en die er schijnbaar nog steeds rondspookten. Hij kon heel spannend en intrigerend vertellen en het was heel leuk om dit soort verhalen te horen over de gebouwen waar ik toch wel wekelijks langsloop.
Na de Ghost tour was het helaas alweer tijd om afscheid te nemen van m’n ouders – ze zouden zondagochtend om half 10 al met de bus vertrekken dus moest ik helaas alweer dag zeggen. Het zijn echt hele leuke dagen geweest en het was echt heel tof om ze de stad te laten zien en alle leuke toeristische dingen te doen!
Vandaag was een beetje een slome dag – het internet in mijn court ligt eruit en het wordt morgen pas gemaakt (althans dat hoop ik…) dus heb ik vooral in de studyhub gezeten om aan mijn eerste essay te werken, thuis films gekeken die nog op m’n harde schijf stonden en dit verhaaltje getypt ^^ Gelukkig ben ik wel enigszins opgeschoten met m’n essay – ik ben ongeveer op een kwart en dat is maar goed ook, want ook al is de deadline pas 6 november, het moet komende donderdag al af zijn, want vrijdag komt Timo, yaaay :D
De komende dagen zullen dus vooral in het teken staan van schrijven, schrijven en nog eens schrijven, maar daarna ga ik gelukkig weer allemaal leuke dingen doen! Hopelijk is morgen mijn internet weer gemaakt en kan ik dit verslagje online zetten.
In ieder geval, bedankt weer voor uw aandacht, het was me weer een waar genoegen!

Tot snel, liefs!

EDIT:
Het is ondertussen dinsdag en mijn internet is gelukkig weer gemaakt – ik had alleen nog niet echt de tijd genomen om deze blog online te zetten haha. Er is in de afgelopen dagen niet heel veel bijzonders gebeurd, behalve dat ik met Myrte en Marlies twee dagen Londen heb geboekt, yaaaaaaaaaaaay :D

  • 28 Oktober 2014 - 19:19

    Karin:

    Het waren superleuke dagen met jou in Canterbury. Ik heb er heel erg van genoten!
    dikke kus, mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Canterbury

Nadine

Actief sinds 18 Sept. 2014
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 4372

Voorgaande reizen:

20 September 2014 - 20 December 2014

Studeren in Canterbury!

Landen bezocht: