And so it begins... - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Nadine Oosterveer - WaarBenJij.nu And so it begins... - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Nadine Oosterveer - WaarBenJij.nu

And so it begins...

Blijf op de hoogte en volg Nadine

26 September 2014 | Verenigd Koninkrijk, Canterbury

Het heeft even geduurd (sorry!), maar hier is ‘ie dan eindelijk: mijn eerste blogpost over mijn tijd in Canterbury!

20 september
Na zooooo ontzettend veel maanden voorbereiden was het vandaag eindelijk zo ver: mijn avontuur in Canterbury stond op het punt te beginnen! Op Rotterdam Airport was er gelukkig nog een heel uitzwaaicomité om me gedag te zeggen. Tegelijkertijd was het ook wel weer lastig dat er meer mensen waren om afscheid van te nemen. Maar goed, toen ik eenmaal in het vliegtuig zat maakte het verdrietige gevoel wat ik had al snel plaats voor gezonde spanning; Aaaaaaaah ik ga dit echt doen! De vlucht duurde gelukkig maar zo’n drie kwartier, waarin we zelfs nog ‘afternoon tea’ (of in mijn geval, water) en ‘biscuits’ kregen.
Toen ik eenmaal gearriveerd was op het vliegveld stond er gelukkig een meisje van de universiteit op me te wachten en samen met nog twee meiden die net waren aangekomen gingen we naar de bus.
Toen we aankwamen op de campus, die echt enorm is, werden we met een kleiner busje verder gebracht naar Parkwood, mijn ‘wijkje’. Nadat ik m’n sleutel hadden opgehaald bij de receptie kon ik eindelijk naar mijn kamer (zie foto’s voor een kleine impressie!). Ohja, mijn adres, mochten mensen een kaartje willen sturen:

12D Homestall Court
Parkwood
University of Kent
Canterbury, Kent, United Kingdom
CT2 7SU

Toen ik m’n spullen gedumpt had ging ik nog even snel wat eten in één van de pubs op de campus, waar ondertussen een hele horde ‘freshmen’ (eerstejaars) bezig was met een kroegentocht. Terug op mijn kamer begon het grote uitpakken. Gelukkig was er vet veel opbergruimte zodat vrij snel al mn spullen een plekje hadden, én had ik mn foto’s opgehangen zodat het meteen een beetje meer ‘mijn’ kamer was. Na nog wat sociolizen in de keuken met één van m’n nieuwe huisgenoten ging ik terug naar m’n kamer om nog even Doctor Who te kijken voordat ik ging slapen – lang leve de BBC iPlayer waar je vanuit Engeland wél legaal toegang toe hebt! Het was zo’n drukke dag geweest, met zoveel nieuwe indrukken en emoties, dus ik sliep heerlijk op m’n enigszins gekke matras.

21 september
Vandaag had ik afgesproken met Myrte, een Nederlands meisje dat ik kende door een kleeeeeein beetje Facebookstalking. We moesten ons namelijk nog registreren bij het Sports Centre, om onze studentenkaart te krijgen. Zij had ook weer afgesproken met wat mensen die ze kende van de busreis gisteren, Marlies (meer Nederlanders yay haha) en Athéna uit Zwitserland. Met z’n vieren zijn we na alle administratieve dingen (en het huren van fietsen!) voor het eerst met de UniBus naar het centrum van Canterbury gegaan. De beroemde kathedraal is echt supermooi en de stad heeft zowel leuke ouderwetse geveltjes als een heleboel winkels (Primark, yaaaaay). Gelukkig maar, want we moesten nog best veel dingen kopen (wasmand, pannen en andere kookspullen…) Toen we weer thuis waren hebben we met z’n zessen gegeten (ons groepje van vier plus Mike en Philipp, die we al eerder hadden leren kennen) en kaartspelletjes gedaan. Al met al een hele geslaagde ‘echte’ eerste dag! Ohja, vandaag voor het eerst konijnen gespot op de campus – daarvan zitten er blijkbaar heel veel, én eekhoorntjes in Parkwood! Superschattig :)

22 september
Maandagochtend heb ik eigenlijk vooral slapend doorgebracht, maar dat hebben we vervolgens goed gemaakt door op de fiets naar Canterbury te gaan. Op de heenweg ging dat vrij makkelijk, maar de terugweg was keihard heuvelop (helling van 10% Ö) – oftewel, ik was compleet kapot toen ik aankwam op de campus, vooral ook omdat ik een paar behoorlijk volle boodschappentassen bij me had! Maandagavond besloten we (Athéna, Myrte, Marlies en ik) na het avondeten eindelijk een keer mee te gaan doen met één van de vele activiteiten die hier in de ‘Welcome Week’ georganiseerd worden – de pubquiz! Ookal waren we niet supergoed (iets teveel vragen over dingen die je als niet-Engels persoon niet weet – zoals tot hoeveel het minimum loon was verhoogd…), het was wel heel gezellig. Er zijn hier op de campus elke week twee pubquizzen (in twee verschillende cafés) dus dat ga ik misschien nog wel eens vaker doen!

23 september
Dinsdag had ik een afspraak gemaakt op het International Office om nog wat te regelen voor de vakken die ik hier ga volgen, en vervolgens stond het eerste officiële punt van de Welcome Week op de agenda: de Welcome Talk for International Students. Het praatje ging met name over hoe je misschien cultuurverschillen kunt ervaren, en hoe je misverstanden die daardoor misschien kunnen ontstaan kan voorkomen. Als ik het zo typ klinkt het best saai, maar de man die het vertelde bracht het zo grappig dat het best leuk was. Ik hoop dat mijn docenten ook een beetje zo zijn!
Voor de lunch had ik afgesproken met Judith, een Nederlands meisje dat ik had ontmoet in de bus van het vliegveld naar de campus. Er schijnen maar iets van twintig Nederlanders op de campus te zijn, en ik ken er al vier, typisch weer haha!
’s Avonds was het grote diner voor internationale studenten. We aten in de hal van Rutherford College, die voor de gelegenheid was ingericht als een soort chic restaurant. Het driegangendiner was heel goed verzorgd en er liepen goochelaars rond die langs de tafels gingen en – eerlijk is eerlijk – echt hele goede trucs deden (à la ‘wtf hoe kan dit, ik zit er een halve meter vandaan’). Na het eten gingen we (inclusief meegesmokkelde fles wijn) naar Myrte om in haar keuken verder te feesten met haar huisgenootjes.

24 september
Vandaag was wederom uitslaapdag – na alle activiteiten van de afgelopen dagen was het fijn om even niks te doen. Aan het begin van de middag gingen we met Mike, Marlies, Myrte, Athéna en haar huisgenootje Soraya even langs de bieb om te kijken hoe het er daar uitzag en hoe dingen als printen en scannen werkte. Daarna gingen we met de meiden – goh wat een verrassing – naar Canterbury om te winkelen. Soraya en Athéna hadden een etentje op de campus, maar Myrte, Marlies en ik bleven in de stad om echte Engelse fish&chips te eten, yummmmmm!
’s Avonds had ik m’n eerste Skypedate met Timo, wat echt heel leuk was :) Toch wel heel fijn dat je elkaar toch gewoon kan zien en spreken, ondanks dat je aan de andere kant van de Noordzee zit!

25 september
Na ongeveer 4,5 uur slaap (oeps, time flies when you’re having fun…) ging m’n wekker alweer om 9 uur. Vandaag zou er een nieuwe lading fietsen komen en ik wilde mijn mountainbike eigenlijk omruilen voor wat ze hier een ‘Dutch bike’ noemen – oftewel, een normale fiets. Hoewel het in de heuvelachtige omgeving misschien handiger is om versnellingen te hebben, was ik toch heel blij dat ik nu een fiets had waar ik geen pijn van in m’n polsen krijg! Naar mijn idee heb ik nu ook de meest überNederlandse fiets van de hele campus – een omafiets met een rekje voorop, yeaaaaah.
Na het omruilen van de fietsen ben ik nog even teruggekropen in bed voor wat extra uurtjes slaap. ’s Middags ontmoette ik de meiden weer bij de bieb – op het grasveld daar vlakbij staat namelijk ter ere van het vijftigjarige bestaan van de universiteit een reuzenrad! Daar vandaan heb je echt een heel vet uitzicht over het centrum van Canterbury en we hebben dan alle vier ook heel veel foto’s gemaakt (waarvan ik er uiteraard een paar met jullie zal delen!). Na het avondeten hebben Myrte, Marlies en ik geprobeerd brownies te maken, wat nog een heel avontuur was aangezien de oven bij mij het niet deed en we dus met een bakblik vol beslag naar Myrte moesten lopen om daar een poging te wagen. De brownies waren niet helemaal gelukt, maar ach, het smaakte naar chocola dus dat was toch wel okay. Ondanks dat ik nog wat slaap had ingehaald was ik best moe dus ik ben niet al te lang blijven hangen – ik wilde bovendien nog even dit hele lange verhaal afmaken want ik vond het wel eens hoog tijd worden om wat van mijn belevenissen met jullie te delen!

Zo, nu zijn jullie weer helemaal up-to-date met wat ik hier tijdens mijn eerste dagen in Canterbury heb uitgevreten. Ik zal proberen in de loop van volgende week weer wat te posten. Tegen die tijd zijn ook mijn colleges begonnen, ik ben benieuwd!

Tot snel!

Liefs,
Nadine

  • 26 September 2014 - 08:01

    Jesca:

    Hee nadien!

    Te gek om dit zo te lezen. Ik ben blij dat je al lekker gesettled bent! En wat ontzettend fijn dat er zo veel nederlanders zijn. Het ziet en klinkt ontzettend leuk.

    Ik wens je nog veeel plezier

    Xxxxxxxxxxx!!!

  • 26 September 2014 - 09:10

    Margit:

    Hallo Nadine,
    Leuk om te horen dat je het al zo goed naar je zin hebt en al veel mensen hebt leren kennen. Heel veel succes met de eerste colleges, en met het bergop fietsen. Over een paar maanden kun je vast hele hoge sprongen maken met dansen!

  • 26 September 2014 - 10:54

    Karin:

    De eerste week is in elk geval geslaagd, zo te lezen! (Maar dat had ik natuurlijk al begrepen uit je whatsapp berichtjes) Ben benieuwd hoe de colleges zijn, volgende week.

    Dikke kus, mam

  • 26 September 2014 - 19:55

    Annouk:

    Hey Nadine, leuke eerste blog! Zo te lezen heb je het goed naar je zin :) En mooie foto's ook! Heel veel succes en plezier daar!

  • 27 September 2014 - 12:24

    Vera Oosterveer:

    Ha Nadine.
    Wat leuk om te lezen dat het de eerste week al zo goed gaat.
    Succes volgende week en veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Canterbury

Nadine

Actief sinds 18 Sept. 2014
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 4387

Voorgaande reizen:

20 September 2014 - 20 December 2014

Studeren in Canterbury!

Landen bezocht: