Get the London look! - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Nadine Oosterveer - WaarBenJij.nu Get the London look! - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Nadine Oosterveer - WaarBenJij.nu

Get the London look!

Blijf op de hoogte en volg Nadine

16 November 2014 | Verenigd Koninkrijk, Canterbury

Hiya!

Zo jeetje zeg, het is echt al een hele tijd geleden dat ik wat heb geschreven – hoogste tijd dus weer. Ik eindigde mijn vorige blog vlak nadat mijn ouders weer terug waren gegaan naar Nederland. Ik had het die week behoorlijk druk, want mijn eerste essay-deadline zat eraan te komen! Of nou ja, dat viel eigenlijk nog wel mee (de deadline was 6 november en mijn ouders gingen de 26e van oktober alweer naar huis), maar m’n toch wilde ik mijn essay voor 31 oktober afhebben omdat Timo toen zou komen!
De eerste dagen na papa en mama’s vertrek waren dus vooral gevuld met schrijven, schrappen, nog meer schrijven. Woensdagavond was mijn essay af en dat kwam mooi uit, donderdagavond ging ik namelijk met Myrte en Marlies naar een Halloweenfeestje! ’s Middags moesten we daarvoor eerst nog even op zoek naar spullen voor onze ‘kostuums’ (lees: make-up). Blijkbaar was het nogal naïef van ons om dat op 30 oktober te doen want de witte schmink die we zochten was uiteraard nergens meer te vinden… Ondanks dit enigszins teleurstellende feit hebben we heel veel lol gehad met ons klaarmaken en zagen we er uiteindelijk alledrie heel creepy uit!
Eigenlijk had ik vrijdagochtend om 9 uur nog college, maar na het feestje van donderdag was 8 uur opstaan toch wel heel erg vroeg! Na een beetje illegaal uitslapen was ik gelukkig weer helemaal uitgerust, en gelukkig maar, want rond kwart over twee stond Timo op de stoep! Het was echt heel surrealistisch om hem ineens zo hier te zien haha, echt heel vreemd, maar natuurlijk ook heel erg fijn!
Zaterdagmiddag was het plan om naar een bierbrouwerij te gaan, voor een tour & proeverij. We zouden met de bus gaan, maar de buschauffeur van de bus die ons naar Faversham had moeten brengen reed de halte waar wij braaf stonden te wachten gewoon keihard voorbij, grrr! Beetje jammer. Uiteindelijk zijn we er met de auto alsnog gekomen (een minuut of 20 te laat, maar goed…) en was het wel geslaagd :)
Een ander hoogtepunt van die week was op woensdag. Toen gingen we namelijk een dag naar Londen :D! Om kwart over 8 ging de wekker (heeeeeeeeeeeeeeeeul vroeg voor ons doen) en om kwart over 9 zaten we, wederom, braaf te wachten bij de bushalte. Op een bus die niet kwam opdagen. Als stresskipje zat ik uiteraard meteen weer een beetje te stressen, maar gelukkig was de bus erna wel op tijd en kon die lekker doorrijden, zodat we uiteindelijk alsnog tien minuten te vroeg op het busstation in Canterbury waren, vanwaar onze bus naar Londen vertrok. De twee-uur durende busreis was ideaal om nog wat slaap mee te pakken, en toen ik rond kwart voor 12 eindelijk echt wakker was, waren we in Londen! Waaaah! De stad waar zo ongeveer alle awesome scenes van zo ongeveer al mijn favoriete films en series zich afspelen! Omdat we maar één dag hadden en allebei nog nooit in Londen geweest waren zijn we vooral de übertoeristische dingen gaan bekijken; Big Ben, London Eye, Westminster Abbey, Tower Bridge - wat overigens echt een takke-eind lopen is vanaf die andere drie… Wat wel heel leuk was, was dat we tijdens die laatste wandeling langs een soort van tijdelijk promotie-gebouwtje van Netflix kwamen. Binnen kon je een scene meespelen van drie verschillende tv-series, waaronder Orange Is The New Black (voor degene die het niet kennen, dat is een serie die zich afspeelt in een vrouwengevangenis). Echt heel tof om te doen en ook heel cool om te zien hoe snel de acteurs en actrices in en uit hun rol kunnen stappen (het ene moment heb je nog een leuk gesprekje over of je wel eens vaker hebt geacteerd, het andere moment wordt er ineens tegen je geschreeuwd door de ‘bewaker’…). Na heeeeeeeeeeeeeul veel lopen vonden we dat we wel even mochten uitrusten en besloten we de London Eye in te gaan. Omdat het al donker was, was het reuzenrad inmiddels helemaal verlicht met blauwe lampen. Vanaf die hoogte had je zo’n fantastisch uitzicht over de stad, al die lampjes, en vlakbij de Big Ben en het Parliament, helemaal mooi verlicht. Echt ontzettend gaaf! Na het avondeten (waarbij we blijkbaar een hele protest-tocht op straat hadden gemist) liepen we nog even langs Trafalgar Square en Picadilly Circus. Dat laatste is een beetje het Times Square van Londen, maar dan veel kleiner haha. Na nog een laatste drankje in de pub waar we ook gegeten hadden, moesten we helaas weer terug naar de bus. Dat bleek echter nog iets ingewikkelder te zijn dan we dachten, omdat busstation Victoria niet meteen vastzit aan treinstation Victoria… Uiteindelijk kwamen we om 3 minuten voor tien hijgend bij de bus aan, net op tijd want om 10 uur vertrokken we weer richting Canterbury! Was een lange dag geweest, maar wel een typisch geval van moe maar voldaan, want het was echt zo’n geweldige dag!
Zondag was het helaas weer tijd voor Timo om naar huis te gaan. Het was ineens echt heel stil in huis, het voelde heel vreemd om weer alleen te zijn! Gelukkig had ik nog de twee finale-uitzendingen van Doctor Who om m’n gedachten een beetje af te leiden. Veel tijd om er in te blijven hangen had ik trouwens niet, want afgelopen donderdag stond de volgende deadline alweer op stapel, voor Everyday Life in the Roman Empire. Althans, ik dacht dat het donderdag was, want uiteindelijk bleek het pas vrijdag te zijn… Achja, beter zo dan andersom! Donderdag was m’n essay in ieder geval al lekker klaar en kon ik weer lekker relaxen (en de stad in om dingen te kopen die ik uiteindelijk weer terug heb gebracht, maarja). De afgelopen dagen waren dus weer wat rustiger, met meer tijd voor leuke dingen (om tien uur ’s avonds boodschappen doen in de ASDA, Geordie Shore kijken met Myrte, uitslapen, winkelen, nog meer series kijken…) :) Komende week heb ik nog een kleine presentatie voor Roman Empire en daarna kan ik het weer even rustig aan doen, want in week 9 (de week van 24 november) heb ik reading week van zowel Roman Empire als Vampires, en aangezien ik die vrijdag met Myrte en Marlies naar Londen ga, heb ik die week helemaal geen colleges! Heb er nu al zin in haha, al moet ik waarschijnlijk wel wat voorbereiding doen voor m’n Aesthetics-presentatie en wellicht alvast beginnen aan één van m’n essays die ik voor de laatste week moet schrijven. Maar goed, het idee van vrij zijn is wel erg lekker!

Jullie zijn nu weer zo’n beetje bij met alles wat ik hier de afgelopen tijd heb uitgespookt, ik beloof dat er de volgende keer niet zoveel tijd tussen zal zitten!
Tot snel, liefs <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Canterbury

Nadine

Actief sinds 18 Sept. 2014
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 4377

Voorgaande reizen:

20 September 2014 - 20 December 2014

Studeren in Canterbury!

Landen bezocht: