The real deal - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Nadine Oosterveer - WaarBenJij.nu The real deal - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Nadine Oosterveer - WaarBenJij.nu

The real deal

Blijf op de hoogte en volg Nadine

06 Oktober 2014 | Verenigd Koninkrijk, Canterbury

Daar ben ik weer! Het is momenteel zondagavond en mijn tweede schoolweek staat op het punt om te beginnen… Of nou ja, dat valt eigenlijk nog wel mee, want ik ben maandag altijd vrij!
Maar goed, laat ik eerst eens vertellen over wat er de afgelopen week allemaal gebeurd is!

Vorige week zondag stond onze laatste activiteit van de Welcome Week op het programma: een tripje naar Leeds Castle. Dit kasteel heeft bitter weinig te maken met de stad Leeds (die hier ongeveer 300 kilometer vandaan ligt…) – het is, volgens Wikipedia, vernoemd naar een dorpje in Kent met dezelfde naam. Het kasteel zelf was best mooi, al was ik vooral onder de indruk van de bloemstukken die er tijdelijk stonden voor de Autumn Fair (of zoiets). Het grote park er omheen was ook ideaal voor onze 2,5 uur durende chillsessie die we na onze tocht door het kasteel hadden ingepland.
Maandag was voor mij ook nog een heel relaxt dagje omdat ik, zoals ik hierboven al zei, maandag altijd vrij ben. Was dus hoog tijd om te kijken hoe mijn oma-fiets het er vanaf bracht op de heuvels van Canterbury! Naar beneden ging het heel soepel, maar terug heuvel op gaf me toch wel een behoorlijk rood hoofd – da’s het enige nadeel aan mijn fiets; geen versnellingen! Maandagavond was voornamelijk een massive Skype-sessie met mijn huisgenootjes uit Utrecht, omdat we een nieuwe huisgenoot moesten vinden ter vervanging van onze geliefde huismama Eva. Was echt heel vreemd maar ook wel leuk dat ik er op deze manier toch een beetje bij kon zijn!
Dinsdag ging het echte werk dan eindelijk beginnen. Om 13:00 had ik mijn eerste hoorcollege, van het vak ‘Everyday life in the Roman Empire’. Het college duurde sowieso maar een uur, maar de docent was aan de late kant en we hielden om vijf voor twee al op, dus dat was maar een korte les. Daarna had ik nog een werkgroep van een ander vak (Creatures of the Night: Vampires in Literature and Film). We zaten hier maar met een klein groepje (20 studenten) en volgens mij is dit wel een heel leuk vak – in ieder geval voor mij als liefhebber van fantasy-boeken! Wat trouwens echt opvalt hier is dat de studenten allemaal pen en papier gebruiken (je ziet nauwelijks laptops) en niemand onder de colleges op z’n telefoon zit te kijken ofzo! Dat is wel een behoorlijk verschil met de UU, waar de halve klas wat anders zit te doen tijdens de colleges… Moet er nog wel een beetje aan wennen dat iedereen hier zo actief meedoet, maar tegelijkertijd maakt dat het ook wel weer leuk!
Woensdag had ik wederom een werkgroep van Roman Empire, maar wat nog veel leuker was, was mijn eerste Zumba-les! De docent is echt heel erg enthousiast en energiek (en okay, ook een beetje raar) en ik was echt compleet kapot toen ik thuiskwam, maar het was zo heerlijk om weer te dansen!
Verder was er woensdagavond vuurwerk ter ere van de opening van het 50e jubilieum van de uni. Ik was jammer genoeg aan de late kant waardoor ik maar een beetje in m’n eentje stond te kijken, maar het was wel echt mooi vuurwerk!
Donderdag is eveneens een vrije dag voor mij, die ik met name internettend en lezend door heb gebracht. Oja en ik had donderdag een introductie in de gym – mocht ik ooit nog willen gaan fitnessen, dan weet ik nu een beetje hoe alles werkt en waar alles is. Ik heb daar trouwens ook een man squats zien doen met 180 kilo op z’n schouders. Holy shit dat was best bizar Ö
Vrijdag had ik mijn eerste college van mijn laatste vak, Aesthetics, een filosofievak over kunst. De docent van dit vak is heel apart, maar wel leuk. Ter introductie moesten we elkaar in tweetallen ‘interessante’ vragen stellen, zoals ‘als je een land was, welk land zou je dan zijn’ of ‘als je naam je persoonlijkheid weerspiegelde, hoe zou je dan heten’. En omdat het college eigenlijk over de vraag moest gaan of eten ook kunst kan zijn, gingen we kaas proeven. Logisch. Na dit zeer vernieuwende college was het tijd voor een hele ‘vervelende’ lunch – pizzalunch bij Athena! Omdat ze voor het weekend terug ging naar Genève wilde ze nog even iets leuks doen, en dus hebben we zo’n 3 uur in de zon gezeten (het was echt fantastisch weer), gekletst en natuurlijk pizza gegeten.
Zaterdag was het jammer genoeg geen fantastisch weer – sterker nog, het kwam met bakken uit de hemel. Voor het eerst in Engeland was het ook echt Engels weer, brrrr! Omdat we ’s avonds een soort van dinner party gepland hadden (iedereen maakte een gang) wilden we naar de stad, maar omdat het van dat rotweer was lieten we de fietsen maar staan en gingen we in plaats daarvan met de bus naar de stad. Het etentje ’s avonds was heel geslaagd (uiteraard mede dankzij mijn fantastische voorgerechtje, thanks Timo voor het recept ^^). Jammer genoeg ging iedereen na het eten redelijk snel naar huis, maar omdat dit een campus is was er, zoals dat hoort op zaterdag, nog wel een feestje aan de gang in één van de huizen bij mij in de buurt. Ik kende er eigenlijk niemand, maar in deze omgeving maakt dat niet zoveel uit en ik heb een hele toffe avond gehad met een heleboel onbekende mensen (en alweer een Nederlander ontmoet haha)!
Vandaag was een beetje een uitslaap/studeerdagje omdat ik woensdag al een presentatie moet geven, maar ik heb wel heel lekker gegeten met Myrte en Marlies, én we zijn wederom naar een pubquiz geweest. We hadden wat huisgenoten van Myrte en mij opgetrommeld dus we hadden dit keer een wat groter team (zo groot dat we uiteindelijk zelfs moesten splitsen jammer genoeg!). De quiz zelf ging niet al te geweldig, maar door puur geluk had ons team wel zonnebrillen gewonnen! Okay ik had liever 118 pond gehad, maar dit was ook leuk ;)

Zo is de tweede week ook alweer voorbij, echt vreemd! Soms lijkt het net alsof ik net ben aangekomen, maar tegelijkertijd voelt het alsof ik hier al heel lang ben, vooral met de mensen voelt het af en toe of ik ze al veel langer ken :)
That’s all for now folks, tot snel weer!

Liefs, Nadine

  • 06 Oktober 2014 - 15:29

    Karin:

    Ik hoop dat je de gewonnen zonnebril ook in de komende weken nog veel zal dragen! xxx mam

  • 08 Oktober 2014 - 10:11

    Lotte:

    Lieve Dine,

    Aaaah zo gaaf om te horen allemaal!
    Dat vampire vak ook echt, wauw!
    Wat zou ik dat graag willen volgen.
    Ook supertof dat je leuke mensen om je heen hebt; lijkt me het allerbelangrijkste als je je ergens thuis wilt voelen:)

    Geniet meisje! (En niet te veel op je telefoon tijdens de les hè hihi)

    Dikke knuf,
    Lotte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Canterbury

Nadine

Actief sinds 18 Sept. 2014
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 4383

Voorgaande reizen:

20 September 2014 - 20 December 2014

Studeren in Canterbury!

Landen bezocht: